logo

Het is verbazingwekkend dat in de huidige tijd met verschillende zoekmachines op het web nog zoveel exposanten bestaan. Via het internet zijn producten en leveranciers snel gevonden. Google heeft een bekend onlinemodel het see-think-do-care-model. Klanten moeten je eerst zien (see), dan overwegen (think) en uiteindelijk tot actie overgaan (do). Als deze klanten tevreden zijn komen ze waarschijnlijk terug en worden ze vaste klant (care). Omdat dit al op het web wordt toegepast zou een beurs ouderwets of onnodig kunnen zijn. Maar de CeBIT bewijst het tegendeel door zijn vele en interessante exposanten. Navraag leert dat een beurs voor naamsbekendheid en voor contacten zorgt. Daarom gaat het ook zoals bij het googlemodel, men moet gezien worden. Het internet is een afstandelijk medium. Op een beurs kunnen klanten met leveranciers praten. Leveranciers kunnen naar de wensen van klanten luisteren en hun producten aan de klant afstemmen. De bezoekers van een beurs zijn enthousiast. Ze gaan bewust op zoek en dat waarderen de exposanten. Er zijn meerdere sprekers die informatie geven over verschillende onderwerpen. Maar tegenwoordig zijn alleen gesprekken en in contact komen met andere leveranciers en met klanten toch te weinig voor een beurs. Dat is zichtbaar omdat de CeBIT dit jaar in een moderner jasje is gedoken. Het is nu ook een festival. SAP heeft bijvoorbeeld een reuzenrad geplaatst. Opvallend en het helpt zeker voor hun naamsbekendheid. Maar SAP heeft het reuzenrad met een doel neergezet. In de cabines zitten sensoren en deze kunnen natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruikt worden. Tevens vinden verschillende evenementen plaats. Dj’s treden op, er is een drone light show van Intel etc. Daarbij vliegen ongeveer 300 drones met veel verschillende kleuren. Er is een mogelijkheid om te blijven kamperen zodat bezoekers en exposanten optimaal kunnen genieten en langer blijven.

logo
logo
logo
logo